Як і комп’ютер, людина і суспільство мають операційну систему – набір прихованих інструкцій і протоколів, на яких будуються всі взаємини всередині системи. Перша людська операційна система (Мотивація 1.0) була призначена для виживання. Її спадкоємиця система Мотивація 2.0 побудована на підставі зовнішніх стимулів і нагород. Вона добре працює для виконання простих робіт типу перенесення цегли «більше плачу – більше носиш». У виробництві інтелектуального продукту ця мотивація працює погано. Замість неї добре працює «Працюю тому, що мені подобається процес роботи». Вона називається мотивація 3.0.
Автор каже, що тільки люди з мотивацією 3.0 можуть досягти видатних результатів і тільки компанії, які культивують такий тип мотивації будуть успішні.
Мотивація 2.0 спирається на поведінку, яка направлена зовнішніми стимулами а не внутрішніми бажаннями і орієнтоване нема на внутрішнє задоволення від діяльності а на зовнішні нагороди, які ця діяльність приносить. Мотивація 3.0 – оновлення, необхідне для успішного функціонування бізнесу в XXI столітті, пов’язана не з зовнішніми нагородами і стимулами а з внутрішнім задоволенням, одержуваних від самої діяльності.
Необхідні умови для роботи мотивації 3.0:
автономія
Закладена в нас установка бути автономним і ініціативним часто ламається зовнішніми обставинами, в які потрапляє людина, роблячи його слухняним, люблячим рутину. Людям потрібна автономія у виборі що робити, коли, з ким і як. Компанії надають співробітникам автономію демонструють кращі результати ніж їх конкуренти.
майстерність
Мотивація 2.0 вимагає від людини послуху і дисципліни, мотивація 3.0 апелює до участі і зацікавленості. Тільки інтерес і захопленість може привести до майстерності. Майстерність пов’язано з потоком – оптимальним переживанням, коли завдання повністю відповідає нашим можливостям.
цілеспрямованість
Люди потребують мети, ідеї, яка виходить за межі їх індивідуального життя.
Кожне з цих властивостей можна і потрібно цілеспрямовано розвивати в собі і своїй команді.
Як самому добитися високого рівня внутрішньої мотивації?
Декілька порад:
Працюйте в стані потоку
Навчіться в нього входити, зауважте коли у вас це виходить найкраще. Детальніше раджу почитати книгу Міхай Чіксентміхайі – Потік. Психологія оптимального переживання.
Задайте собі найважливіше питання: «Яка головна досягнення мого життя?» Що про вас напишуть на надгробній плиті?
І питання простіше:
Чи був я сьогодні краще ніж учора? Чи вдалося зробити більше? Чи вийшло зробити роботу добре? Або конкретніше: вивчили ви 10 слів? Зробили 8 ділових дзвінків? Харчувалися весь день виключно овочами? Майстром не стають за 3 дні. Найнадійніший спосіб стати майстром – стати їм за 3000 днів. «Чи був я сьогодні краще ніж учора?»
відпустка Сагмайстера
Дизайнер Стефан Сагмайстер бере кожні 7 років відпустку на 1 рік. Так, це важко не купити собі великий телевізор, новий телефон або машину а відкласти гроші на відпустку тривалістю рік. Але що народжуються в цій відпустці ідеї забезпечують Сагмайстеру дохід наступні 7 років.
Влаштуйте собі атестацію
Раз на місяць усамітнюйтеся, і запитуйте себе, чи досягли поставленої мети? Яких цілей не вдалося досягти? Що потрібно щоб працювати краще? Якщо важко самому – можна збиратися в вузькому колі однодумців.
Але будьте чесні, переконайтеся, що розумієте як ваші цілі впливають на досягнення глобальної життєвої мети. Ставте великі і маленькі цілі, щоб до моменту атестації ви вже завершили деякі поставлені завдання.
Забирайтеся з тупиків обхідними шляхами
Брайан Іон і Петро Шмідт випустили набір з 100 карт з порадами, які допомогли їм пережити напружені моменти.
Кілька прикладів: Що зробив би ваш кращий друг? Ваша помилка була в тому, що ви приховали свої справжні наміри. У чому полягає найпростіше рішення? Повторення несе в собі можливість змін. Не уникайте легких шляхів. Якщо ви зайшли в глухий кут – витягніть одну з карт.
Майстерність – цілеспрямована практика
5 кроків до вершини майстерності:
Удосконалення навичок
Повторення. Кращі баскетболісти в кінці тренування роблять не 10 кидків а 500.
Постійно запитуйте критичну зворотну зв’язок
Концентруйтеся на тому, що викликає у вас труднощі.
Приготуйтеся до психологічним і фізичним труднощам.
Напишіть на папірцях 2 питання і 2 відповіді на них
Що змушує вас вставати вранці?
Що не дає вам спати по ночах?
Використовуйте відповіді в якості компаса, засвідчити час від часів що вони як і раніше актуальні.
Зробіть свій «демотиватор»
Є купа сайтів для створення цих картинок.
Як внести зміни в роботу компанії, щоб підняти рівень внутрішньої мотивації колег?
Відведіть частину робочого часу на проекти обрані на власний розсуд.
Створіть несподівану нагороду
Наприклад будь колега може виписати премію будь-якого іншого за щось неабияке.
Проведіть аудит автономності
Анонімне опитування з чотирма питаннями:
- Наскільки ви самостійні у виборі завдань на робочому місці щодо своїх основних обов’язків так і атом, ніж ви будете займатися під час цього дня?
- Наскільки самостійно ви розпоряджаєтеся своїм робочим часом, наприклад, часом приходу і відходу і робочими годинами протягом дня?
- Наскільки ви самостійні у виборі команди на роботі, що є наскільки ви вільно можете вибирати людей для спільної роботи?
- Наскільки ви самостійні у виборі методів роботи, тобто способів виконання своїх основних трудових обов’язків?
Порівняйте середнє значення з тим, що думає управлінський склад 🙂
Кроки до відмови від контролю:
Залучайте людей до постановки цілей. Свої цілі досягаються значно охочіше.
Використовуйте слова не зв’язані з контролю не повинні і слід а обміркуйте і розгляньте можливість .
Встановіть прийомні години. Один або дві години на тиждень, щоб кожен співробітник міг поговорити з вами на вільну тему. Це буде корисно і для вас і для колег.
Зіграйте в гру «Чиї ж це цілі»
Задайте питання всім колегам «у чому призначення нашої компанії». Нехай запишуть відповідь на папері. А потім вголос прочитайте відповіді. Про що вони вам скажуть?
Позбавтеся від мудаків!
Негідники, хами, перестрахувальники, деспоти, грубіяни завдають величезної шкоди компанії. Будьте безжальні до витівок цих людей. Не беріть таких на роботу і позбудьтеся від них якщо такі є. Ну і перевірте, чи не належите до їх числа самі 🙂 bit.ly/E56Z
Обладнайте робоче простір, щоб воно підкріплювала внутрішню мотивацію
Щоб людям було комфортно в обстановці
Надайте людям самостійність
Зробіть систему максимально відкритою
Зверніться до принципу Златовласки щоб роботу було виконувати цікаво і в задоволення
Зберіть різнобічні команди, щоб люди вчилися один в одного.
Зробіть групу зоною вільної від конкуренції. Кооперація краще.
Якщо комусь здалося нудним його завдання – подивіться може він передати навички, якими сам опанував досконало комусь іншому а сам взяти на себе частину робіт більш досвідченого члена команди.
Надихати завданнями а не мотивируйте нагородами.
Перетворіть наступне корпоративний захід в день FedEX
Нехай на протязі цілого дня співробітники працюють над чим хочуть. Забезпечите їм всі необхідні інструменти. Встановіть всього одне правило: люди повинні надати результат – нову ідею, прототип продукту, вдосконалену внутрішню процедуру – на наступний день.
У будь-якому випадку людям потрібно платити
Як же платити людям відповідно до принципів мотивації 3.0?
Головне завдання – зняти грошове питання з порядку денного. Встановити належний розмір винагороди і закрити це питання.
Забезпечте справедливість винагороди. Щоб люди отримували стільки ж скільки в інших компаніях виконуючи такі ж обов’язки. Щоб винагороди всередині компанії було однаковим. Але в той же час той, хто виконує більш важку роботу і приносить компанії більше користі повинен отримувати більше.
Платіть більше середнього. Цим ви зменшите плинність кадрів, привернете більше досвідчених фахівців, підвищите продуктивність, поліпшите моральний клімат.
Винагороди за KPI має бути справедливим і не допускати зловживань. Найпростіше цього досягти встановивши досить багато критеріїв і за кожен нараховувати невелику надбавку.
Як діяти батькам, щоб зберегти допитливість, самостійність, внутрішню мотивацію у дітей?
Визначте, чи сприяють домашні завдання розвитку потрібного типу поведінки
Вони формують послух і зубріння або захопленість і майстерність? Спробуйте виконати домашнє завдання разом з дитиною час від часу. Не витрачайте час дитини на безглузду роботу. Іншого дитинства у нього не буде.
Організуйте день FedEX
Це вже згадано в інструкції для керівників. Виділіть один день, дізнайтеся що дитина хоче зробити. Забезпечте заздалегідь все для цього необхідне. На наступний день подивіться що у них вийшло. Покажіть це сусідам, класу, родичам …
Використовуйте табелі успішності з категорії «зроби сам»
Табель успішності це не потенційна нагорода а засіб повідомити учням про їх прогрес. Попросіть дитину на початку чверті поставити собі завдання. А в кінці нехай сам оцінить наскільки він досяг успіху.
Давайте своїм дітям кишенькові гроші і доручайте виконувати обов’язки по дому, але не поєднуйте одне з іншим
Платити за щось – найвірніший спосіб відбити бажання робити це.
Хваліть, але правильно
Не за розум а за зусилля і стратегію
Нехай похвала буде конкретної
Хваліть при закритих дверях в більшості випадків
Хваліть тільки тоді, коли для цього є підстави
Допоможіть дітям побачити загальну картину
Часто діти не мають поняття навіщо вони вчать щось.
Переконайтеся, що діти знають відповідь на питання «навіщо я вивчаю це», «Яке відношення це має до світу, в якому я живу». Постарайтеся поєднувати знання, отримані в школі з їх практичним застосуванням.
Вивчіть досвід шкіл, в які розвивають зацікавленість і внутрішню мотивацію а не зубріння і хороші оцінки
Ознайомтеся з «Не школярами» або хоумскулерамі
Деякі сім’ї не використовують офіційний навчальний план а дозволяють своїм дітям вивчати те, що їх цікавить. Вони розвивають автономію, заохочують прагнення дітей до майстерності.
Зробіть з учнів вчителів
Один з кращих способів освоїти матеріал – передати ці знання іншим. Дозвольте дітям зробити це.