План інтернет-маркетингу для нишевой юридичної компанії

Час читання:

Надішлимо матеріал вам на пошту

Чим мені подобаються успішні юридичні компанії – вони нішеві. Тобто всі юристи, але кожен має свою специфіку. Спеціалізацій у них багато – один з одним конкурувати не потрібно.

Одна з головних завдань юридичної компанії – визначитися зі своєю спеціалізацією (у чому ми перші?) І займатися

цілеспрямованим розвитком того чи іншого напрямку.

Маркетинг зачіпає всі частини бізнесу. Якщо ми спеціалізуємося на нерухомості, то юристи у нас компетентні в цьому. Напрацьовуємо практику, пов’язану з нерухомим майном, будуємо маркетинг для клієнтів із цієї сфери. Така спеціалізація приносить свої плоди у вигляді репутації і рекомендацій.

Потрібно сформулювати конкретні пропозиції для клієнтів в цій ніші.

 

 

Які послуги користуються попитом на ринку?
Для B2C:

  • Супровід угод з нерухомості (оренда, купівля-продаж);
  • Аудит об’єктів нерухомості;
  • Право власності на нерухомість;
  • Питання спадщини.

B2B:

  • Супровід угод з нерухомості (оренда, купівля-продаж);
  • Аудит об’єктів нерухомості;
  • Право власності на нерухомість;
  • Будівництво, реконструкція;
  • Схеми фінансування будівництва;
  • Ліцензування в будівництві;
  • Подання в суді і державних органах;

цілі

Мета юридичної компанії: диверсифікувати канали продажів бізнесу. Зараз продажі тільки за рекомендаціями. Мета проекту: створити потік вхідних заявок в кількості 25 штук щотижня до 8 жовтня 2016 року.

Цільова аудиторія

Можна виділити наступні групи клієнтів:

  1. Фізособи, які вчиняють операції з нерухомістю (купівля, продаж, оренда);
  2. Фізособи, які змушені здійснювати операції (спадок, право власності, заставна нерухомість і т.д.);
  3. Юрособи, які вчиняють операції з нерухомістю (купівля, продаж, оренда);
  4. Учасники ринку нерухомості (забудовники, девелопери, ріелтори), яким потрібно юридичний супровід своєї основної діяльності.

Пропишемо більш конкретно, які люди беруть участь у виборі юриста.

Марія, 32 роки , Отримує в спадок квартиру від бабусі. В наявність не всі документи, що підтверджують право власності. потрібно зрозуміти алгоритм дії для проходження процедури зміни власника. Важливо: досвід юриста, швидка консультація при першій зустрічі, ціна.
Петро, 29 років, глава сім’ї, купує квартиру в новобудові. Потрібно переконатися, що у об’єкта (майбутнього об’єкта) нерухомості все в порядку з документами. Зрозуміти, які ризики є при здійсненні угоди і як їх мінімізувати. Важливо: досвід юриста, напрацьовані кейси, ціна, автономність роботи юриста.
Олег, 34 роки , Директор компанії з 15 осіб. Займається оптовою торгівлею сувенірною продукцією. Шукає новий офіс з метою збільшення штату. Потрібно переконатися в тому, що договір захищає від ризиків. Важливо: напрацьовані кейси, ціна, пояснення ризиків, від яких захищає договір і які залишаються.
Андрій, 38 років, власник офісної будівлі. Потрібна послуга розробки типових договорів з орендарями. І узгодження договору, якщо орендарі хочуть його міняти. Важливо: напрацьовані кейси, швидкість узгодження договорів.
Олеся, 38 років, менеджер компанії, що управляє бізнес-центром. Потрібна послуга розробки типового договорів з орендарями. Іноді узгодження договору, якщо орендарі хочуть його міняти. Важливо: напрацьовані кейси, швидкість узгодження договорів, престиж компанії.
Костянтин, 41 рік. Керівник компанії – забудовника. Потрібні послуги з супроводу діяльності компанії, операцій з продажу нерухомості, отримання дозвільних документів на будівництво. У нього є інхауси юрист для оперативних завдань. Зовнішній правник потрібен для отримання альтернативної думки та затвердження типових документів. Важливо: досвід в даній практиці, напрацьовані кейси, престиж компанії.

Компанія націлена на роботу з клієнтами з Києва, Львова, Харкова, де є офіси, і областей цих міст.
Звичайно, вибір, на кого саме націлюватися в пошуку своїх клієнтів, варто за керівником конкретної компанії. Ми, в свою чергу, допомагаємо з чітким формулюванням цілей.

дослідження конкурентів

Мені не вдалося знайти ні в Україні, ні в Росії юридичну компанію, яка декларує свою спеціалізацію на нерухомості. Майже у кожної компанії є практика з нерухомого майна, але вона губиться серед десятка інших. Це говорить про незатребуваність ніші, або про її вільності і простоті заходу. У незатребуваність віриться мало. Тільки в Києві – 57 будівельних компаній. Є чудовий приклад спеціалізації пітерського агентства, яке займається виключно обслуговуванням будівельних компаній http://www.kelnik.ru/. Причиною незатребуваності може бути інхауси юрист у будівельних компаній. Хоча використання досвідченого аутсорсингу може здешевити / зменшити ризики діловодства. Це питання потрібно опрацювати і аргументувати на сайті окремо.
Тобто прямі конкуренти не виявлені. Якщо ви знаєте про такі, напишіть, будь ласка, в коментарі до статті.

Непрямі конкуренти мають практику по нерухомості, як уже вище написано, вона не виділена як ключова.
Як конкуренти просувають свої послуги?

 

адреса сайту контекстна реклама SEO Соц мережі сателіти / Лендінзі статті
http://artlex.net.ua/soprovozgdenie-stroitelstva.html 0 0 0 ? ?
http://www.advocate-stratyuk.com.ua/40 0 1 0 ? ?
http://lexinvest.com.ua/ ? ? 1 ? ?
http://pravoplus.com.ua/real-estate-transactions 1 1 0 1 ?
http://dominion.ua/ 1 0 1 1 ?
http://baristor.com.ua/yuridicheskoe-soprovozhdenie-stroitelstva 0 1 0 ? ?
http://sim-texniko.com.ua/juridicheskoe-soprovojdenie/ 0 1 0 ? ?
http://www.legalfirm.com.ua/juridicheskoe-soprovozhdenie-pokupki-kvartiry-proverka-dokumentov 1 1 0 ? ?
http://jurzevs.net.ua/ 0 0 0 1 ?
http://www.advocate-kiev.com/stroitelstvo-investicii-analiz-riskov-advokatom 0 1 0 ? ?
http://www.gestors.ua/practices/33 0 0 0 ? ?
http://www.asterslaw.com/ru/services/industry/real_estate/ 0 1 0 ? 1
http://www.sk.ua/ru/praktiki/operacii-s-nedvizhimostyu 0 1 0 ? 1
http://attorneys.ua/ru/poslugy/real-estate-environment/ 0 1 1 ? 1
http://www.vkp.ua/ru/services/services/nedvizhimost_i_stroitelstvo/ 0 1 0 ? 1

З 16 юридичних сайтів (важливо – не компаній) використовують:
Контекстну рекламу: 3
SEO: 10
Соцмережі: 3
Сателіти / Лендінзі: 3
Просування статтями: 4

висновки:

  • Сьогодні Інтернет не ключовий інструмент продажів юридичних послуг. Але деякі компанії роблять на нього ставку.
  • Для просування конкретних послуг контекстною рекламою створюють Лендінзі.
  • Деякі компанії вдаються до хитрощів і роблять сателіти для більшого охоплення в SEO.
  • Деякі роблять ставку на авторитет і пишуть експертні статті.

Насправді, вибір правильних інструментів залежить від послуги і цільової аудиторії.

Ланцюжок прийняття рішення

Для кожного сегмента цільової аудиторії пропишемо ланцюжок прийняття рішення.

Фізособи, які вчиняють операції з нерухомістю (купівля, продаж, оренда)

Чи не беремо до уваги тих, хто хоче в Інтернеті знайти типовий договір і їм користуватися, і тих, документи для кого готує ріелтор. І не чіпаємо тих, у кого є знайомі юристи.
Людина зазвичай приймає рішення самостійно або порадившись з дружиною / чоловіком.
Бачу такі варіанти:

  • Пошук в Google, відвідування сайтів, складання шортлист, спілкування з представником,
    прийняття рішення.
  • Опитування знайомих в соцмережах (форуми, блоги і т.д.), хто стикався з питанням, отримання рекомендацій, составл
  • ення шортлист, спілкування з представником, прийняття рішення.
  • Пошук, як зробити самостійно знаходження нашої статті. Залучення для консультацій.

Фізособи, які змушені здійснювати операції (спадок, право власності, заставна нерухомість …)

Сценарій аналогічний:

  • Пошук в Google, відвідування сайтів, складання шортлист, спілкування з представником, прийняття рішення.
  • Опитування знайомих в соцмережах (форуми, блоги і т.д.), хто стикався з питанням, отримання рекомендацій, складання шортлист, спілкування з представником, прийняття рішення.
  • Пошук, як зробити самостійно знаходження нашої статті. Залучення для консультації. Висока ймовірність спроби отримати консультацію безкоштовно.

 

Юрособи, які вчиняють операції з нерухомістю (купівля, продаж, оренда)

  • Пошук, як зробити самостійно знаходження нашої статті. Залучення для консультацій.
  • Пошук в Google, відвідування сайтів, складання шортлист, спілкування з представником, прийняття рішення.
  • Опитування знайомих в соцмережах (форуми, блоги …), хто стикався з питанням, отримання рекомендацій, складання шортлист, спілкування з представником, прийняття рішення.

Тут важливий етап вивчення компетенцій, кейсів, клієнтів.
Шортлист зазвичай становить і первинне спілкування проводить помічник / секретар. Остаточне рішення приймає керівник.

Учасники ринку нерухомості (забудовники, девелопери, ріелтори), яким потрібно юридичний супровід своєї основної діяльності

  • Людина шукає відповіді на свої питання і в статті, яка відповідає на питання, може знайти фахівця, який її написав. Потім предметно спілкуватися з фахівцем.
  • Пошук рекомендацій через соцмережі, форуми, блоги. Складання шортлист, спілкування з представником, прийняття рішення.
  • Прямий пошук послуги / компанії. Складання шортлист, спілкування з представником, прийняття рішення.

Вимоги до сайту

Виходячи з перерахованого вище, сайт повинен потрапляти в шортлист потенційного клієнта. Питання остаточного вибору залежить від спілкування з фахівцями.

Що повинно бути на сайті в такому випадку:

  1. Явно відображена ключова практика – ми кращі в нерухомості;
  2. Люди з описом компетенцій і досягнень;
  3. Кейси роботи зі схожими справами;
  4. Розділ до статей, які показують компетенцію в нерухомості;
  5. Якісний контент – опис послуг, статті, кейси, відгуки;
  6. Відгуки клієнтів;
  7. Логотипи клієнтів і партнерів;
  8. Адаптивна верстка, яка коректно відображає основний контент на мобільних пристроях;
  9. Швидке завантаження сайту;
  10. мікророзмітки;
  11. Приємний дизайн.

Інструменти інтернет-маркетингу

Ми ставимо собі за мету:

  1. Потрапити в поле зору цільової аудиторії;
  2. Довести свою компетенцію.

Також важливим є питання окупності інвестицій у просування. Тому головний інструмент – це коректно працює аналітична система. З якої ми зможемо зрозуміти, по яких каналах люди приходять на сайт, які дії потім роблять.
Другий за важливістю інструмент – це контент-маркетинг. Статус експерта в очах цільової аудиторії дозволяє продавати простіше.
Для супроводу основної діяльності відмінно буде працювати email-маркетинг. Тому що попит народжується раз на пів року, і в цей момент потрібно бути на виду.
Крауд-маркетинг також потрібно використовувати, але тільки компетентними виконавцями. Краще цю діяльність розгорнути всередині компанії.
Контекстна реклама краще буде працювати для фізичних осіб, але потрапляння в шортлист теж буде забезпечено при хорошому сайті.
Також відмінно показує себе ремаркетинг, в тому числі в соцмережах.
SEO – важливий інструмент. Немає сенсу займатися агресивним SEO. Використання комбінацій крауд-маркетингу і контент-маркетингу значною мірою знижує просування, але внутрішню оптимізацію потрібно обов’язково провести.
Соц мережі. Реклама в соціальних мережах може працювати, але на настройку таргетингу потрібно витрачати більше ресурсів, ніж на саму рекламу.

Активність в соцмережах проявляти потрібно, але більший ефект матиме активність ключових співробітників компанії. У цій справі все-таки важливі люди.

Підсумувавши можна сказати, що основний потік клієнтів в більшості випадків юридична компанія одержує не через Інтернет. Але коли робота з маркетингом організована належним чином кількість клієнтів, які прийшли через Інтернет, магічним чином збільшується.

PS
Спеціалізація на одній практиці означає не роботу тільки з однією практикою, а концентрацію зусиль на цій практиці. Ніхто не заважає і раніше допомагати старим клієнтам і клієнтам за рекомендаціями не за основним профілем.

 

Поділитися:

У вас є завдання для нас?
Надішліть заявку, обговоримо і вирішимо!