Що ж необхідно студії для старту в роботі над сайтом? Всього лише п’ять простих речей, але саме вони, як показує практика, завжди виявляються найскладнішими як для замовників, так і для розробників. Для простоти розуміння і запам’ятовування створимо формулу «ЗОКАЗ», що означає: завдання, зворотний зв’язок, контент, аванс і законодавство (точніше, договір).
Почнемо! Визначивши для себе розробника і вдаривши з ним по руках, тим самим даємо старт проекту. Далі? Старт – це все підготовчі етапи перед початком роботи над дизайном. Істотно важливими речами є технічне завдання, аналітика, певна поетапність і постановка задач, так би мовити, прототип – план діючої системи, можливо з первинними помилками для визначення більш детальної картини пристрою ідеї, яку необхідно донести до зацікавленої особи.
завдання
Хороший проект не вийде без чіткого розуміння його результативності. Цілі до проекту поставлені і вимоги є, починаємо працювати. Ми визначили чітку задачу, яку слід повторити ще раз – як для себе, так і для керівництва. У веб студії бачення проекту уточнює спочатку sales-менеджер, а потім керівник проекту. Після ствердної дзвінка ми скинемо на вашу електронну пошту звіт із зафіксованими домовленостями. Якщо вами поки не проглядається цілісність проекту (так часто буває з великими розробками), рекомендуємо працювати по гнучкими методологіями розробки. Scrum, наприклад, дозволить розділити проект на етапи. Спочатку ми даємо хід робочого проекту з важливими функціями, звертаючи увагу на його складові частини, розвиваючи і доводячи їх до досконалості. По ходу роботи звертаємо увагу на елементи взаємодії, коректуючи деталі.
Зворотній зв’язок
В процесі роботи можуть спливати підводні камені: керівництво чекає узгодження прототипу, а маркетолог несподівано, наприклад, захворів. Бонусом тут може виступити зайнятість генерального директора, зашкалює за небезпечну позначку. Або відкладається з незрозумілих причин підписання чергового додатку до договору, що теж піддасть стресу не тільки вас, але і нас. Неприємною новиною може виявитися перерозподіл потужностей агентства. Якщо неузгодженість на проекті з вини замовника, ми цілком можемо перекинути розробників на інші проекти. Тому потім, можливо, доведеться чекати появи вільного часу. Як застерегтися в таких випадках, що робити, щоб ваш бос своєчасно реагував на що надходять від агентства прохання і вмовляння? Питання складне. НЛП, маніпуляції? Зупинимося на тому, що нагнітати обстановку доведеться заздалегідь. Правильним буде створення графіка всіх погоджень і відведеного для цього конкретного часу.
контент
«Content is the king» – фраза, мабуть, знайома всім. Про необхідність контенту в маркетингу сказано багато, і про те, що він зможе зробити бізнес більш успішним. І це правда. Поки в студії не буде достатньо необхідних для роботи матеріалів – роботу не починаємо. Чи не через лінь, а з певних причин. Отже, маючи цінний змістовний контент, замовник формує до сайту довірливе ставлення. Відсутність оного може негативно відбитися на проекті. І ще один мінус: немає контенту – складність в проектуванні архітектури сайту і розробки дизайну забезпечена. Презентація проекту і хороші терміни виконання безпосередньо залежать від його підготовки. Контент необхідно до початку проекту відправити керівнику на затвердження.
аванс
Своєчасні виплати необхідні для роботи. Це буде як нагадування.
Чек-лист завбачливого замовника
1. Уточнення проекту з sales-менеджером студії.
- Домовленості отримані на email.
2. Постановка завдань.
- Бізнес-цілі проекту створені.
- Основні функції сайту визначені.
- Вимоги до проекту замовника зібрані в технічному завданні.
- Керівник проекту ознайомлений.
- Конспект ознайомлення керівника проекту отримано на email.
3. Список контенту складений.
- Пріоритетність в роботі визначена.
- Матеріали зібрані і відправлені.
- Розподілена відповідальність за той чи інший контент.
- Встановлено терміни подання проекту (з невеликим запасом на доопрацювання).
4. Процес робіт узгоджений.
- Поставлені завдання, що вимагають узгодження на вашому рівні.
- Намічено особи, що відповідають за вирішення кожного етапу.
- Відповідальні особи попереджені про важливість зворотного зв’язку.
5. Фінансові та юридичні питання врегульовані.
- Складено та підписано угоду.
- Відправлений аванс.