Відстеження дзвінків, як інструмент аналізу і поліпшення ROMI

Час читання: 10 минут

Надішлимо матеріал вам на пошту

Навіщо їх відслідковувати ці дзвінки? Дзвонять собі клієнти і нехай дзвонять. Виявляється, якщо уважно придивитися, то можна виділити основні канали залучення покупців:

  • контекстна реклама
  • SEO просування
  • Робота з партнерами
  • Виставки
  • Сайти – агрегатори
  • Тематичні портали

Насправді каналів більше, але нам це не принципово. На кожен канал є свої витрати і кількість замовлень (дзвінків) не завжди прямо пропорційна замовленнями. Може бути таке, що SEO приносить 20% відвідуваності сайту і 2% замовлень. логічне
висновок – відмовитися від SEO (якщо мета SEO тільки прямі продажі).

Крім відстеження ефективності в розрізі і всередині рекламних каналів можна відстежувати ефективність змін сайту. Наприклад при редизайне кількість дзвінків збільшилася по всіх каналах. Значить редизайн хороший. Якщо навпаки – потрібно повернути
старий дизайн.
Нижче ви прочитаєте які бувають види відстеження дзвінків і який вид краще використовувати.

динамічне відстеження

плюси:

  • Менеджери можуть не знати про те, що відстеження існує. Економія на роботі співробітників.

мінуси:

  • Витрати на покупку або оренду номерів.
  • Неможливо використовувати брендовий номер.
  • Клієнт може записати номер телефону і подзвонити на нього через тиждень (місяць).
  • Не застосовується до офлайн каналах (банери, листівки, виставки …).

процес:

  1. Клієнт заходить на сайт, сайт йому видає номер телефону з вільних.
  2. Клієнт дзвонить за номером телефону.
  3. АТС повідомляє сайту після завершення дзвінка: дата і тривалість дзвінка, чи взяли трубку, номер телефону клієнта, на який
    номер дзвонили.
  4. Сайт відправляє в google analytics ID сесії, тривалість дзвінка, чи взяли трубку.

В результаті ми до наявної ланцюжку дій користувача (ввів запит, побачив оголошення, натиснув на оголошення, потрапив на сайт) додаємо наступний крок: подзвонив.

Маючи дані в розрізі сесій ми можемо побачити якість трафіку в розрізі каналів, рекламних кампаній, груп оголошень,
ключових слів.

Це сильно допоможе в поліпшенні рекламних кампаній, особливо по пошукової і контекстної реклами. А також може допомогти відмовитися від просування неефективних ключових слів в органічній видачі. Наприклад, трафіку по високочастотним словами може бути багато, а дзвінків – мало.

Варіанти організації динамічного відстеження дзвінків

Своїми силами:

  • Потрібна АТС, яка зможе віддавати сайту інформацію про дзвінки.
  • Потрібно купити додатково кілька телефонних номерів (в середньому 2 номери на 100 відвідувачів на добу +1). Але потрібно враховувати піки відвідуваності.
  • Для по піках беремо максимальну кількість користувачів одночасно на сайті і множимо на 2. Тому точну кількість номерів можна розрахувати тільки експериментально.
  • Розробникам сайту, АТС-нику, маркетологу потрібно домовиться про спільну налагодження системи.

Перевага самостійної настройки: телефони ваші, абонплата тільки за телефони, систему контролюєте самостійно.
Недоліки: одноразові витрати більше, номера потрібно купувати.

За допомогою одного з численних сервісів:

  1. Вибрати сервіс.
  2. Інтегрувати з сайтом і аналітичною системою.
  3. Навчити маркетолога користуватися.

Переваги: вже працює, швидко запускається
Недоліки: номери орендовані (клієнт може записати номер), відсутність гнучкості, наприклад тривалість дзвінка в повному обсязі віддають, сервіс під ваші потрібні не завжди буде підлаштовуватися, дорожче щомісячні платежі, можливо потрібно буде платити за переадресацію дзвінків щохвилини.

Статичний call tracking

Від динамічного відрізняється тим, що номери телефонів присвоюється не сесій клієнта, а рекламним каналам або кампаніям. Значно простіше налаштувати. Дозволяє визначити ціну клієнтів по каналах, але не заглянути всередину. Чудово підходить для офлайн каналів, наприклад роздача листівок біля метро, тематична виставка, реклама в журналі.
Реалізація аналогічно як з динамічним можлива самостійно або за допомогою сервісу.
Кількість номерів дорівнює кількості каналів, які потрібно відстежувати.

процес:

  1. Клієнт заходить на сайт, сайт йому видає номер телефону в залежності від каналу. У разі офлайн – телефонний номер каналу зазначений безпосередньо на носії.
  2. Клієнт дзвонить за номером телефону, АТС повідомляє google analytics по якому каналу дзвонив клієнт, а також додаткову інформацію (тривалість дзвінка, дата, час, чи взяли трубку).

Відстеження дзвінків за допомогою промо-кодів

Можна сказати це “хак”, який дозволяє заощадити на покупці телефонних номерів за рахунок додаткових рухів тіла менеджерів і клієнтів.

  • Дешевше.
  • Один брендовий номер.
  • Промо-код можна використовувати і в онлайн і в офлайн каналах.
  • АТС можна не мати.
  • Менеджер змушений питати у клієнта “код клієнта”, “Знижковий код” … Це не завжди етично.
  • Клієнт повинен сказати промо-код.
  • Менеджер повинен знайти промо-код і натиснути навпроти нього кнопочку “зателефонував”.
  1. Клієнт заходить на сайт, сайт йому видає номер промо-код.
  2. Клієнт дзвонить, під час розмови повідомляє менеджеру промо-код. Для інтернет магазинів промо-код – це просто приставка через дефіс до коду товару, який легко запитати у клієнта.
  3. Менеджер вводить промо код в спеціальну систему.
  4. Система відправляє в google analytics ID сесії.

Далі в принципі той же, що і з динамічним відстеженням, але є нюанси щодо зв’язування параметрів дзвінка (тривалість, чи взяли трубку …) з конкретним дзвінком.

змішаний варіант

Можливо звичайно комбінувати варіанти. Але для комбінації сервісів я не зустрічав.
Приклад комбінації:
Для оффлайн каналів використовуємо окремі номери (статичну відстеження).
Для контекстної реклами – кожному відвідувачу – свій номер (динамічний колл трекінг).
Для SEO – запитуємо промо коди
Звичайно налаштувати таку реалізацію не так просто, як кожен вид окремо, але при великій відвідуваності сайту можна заощадити на номерах.

Що робити, щоб впровадити?

Для початку визначтеся, чи потрібен вам колл трекінг. Якщо на рекламу витрачаєте 100 – 200 доларів на місяць, можливо і не потрібно відстежувати дзвінки. Якщо більше – раджу реалізувати хоча б статичний колл трекінг. Кожному каналу, на який йде більше 100 доларів на місяць – свій номер телефону. Ціна колл трекінгу не повинна бути більше 20% витрат на рекламу. Якщо сильно менше – однозначно впроваджувати!

Для впровадження – повідомте людині, відповідальному за маркетинг у вашій компанії про таку можливість, якщо він ще не знає. Попросіть зробити план впровадження. Порахувати витрати. Узгодьте з розробниками сайту, можливо вони запропонують вже перевірене рішення. Також є сервіси, які дозволяють за прийнятні гроші почати користуватися відстеженням дзвінків.

Буду радий почути вашу думку з приводу статті.

Наступний рівень аналітики – облік замовлень. Цікаво було б вам прочитати про принципи інтеграції з CRM системою і які плюси це дає?

Поділитися:

У вас є завдання для нас?
Надішліть заявку, обговоримо і вирішимо!