Практично кожен день клієнти, знайомі і всі інші ставлять мені запитання “Скільки коштує сайт?”.
Насправді питання як мінімум складний, як максимум позбавлений сенсу без додаткового пояснення. Приблизно як “Скільки коштує автомобіль?”. Тому вирішив написати кілька статей в розрізі видів сайтів для відповіді на таке питання.
Скільки коштує інтернет магазин?
Давайте визначимося чи потрібен вам інтернет магазин.
Хто зазвичай намагається запустити онлайн продажу?
- один магазин (Спорт товари, все для дому, одяг, аптека);
- мережа магазинів;
- товари зі специфічною (вузької) аудиторією;
- унікальний товар (для регіону або світу);
- магазин продуктів харчування;
- ще немає нічого, хочеться відкрити магазин
Розглянемо кожен випадок детальніше.
У вас зараз один магазин
Швидше за все більшість покупців у вас з найближчих районів міста (а то і сусідніх будинків). Просуваючи магазин в кращому випадку ви зачепите все місто. Орієнтування ще не настільки крутий).
Радимо робити сайт візитку з описом категорій товарів, які продаєте, добре позначеною контактною інформацією. Також обов’язково розмістити магазин на картах (яндекс, гугл, OSM, 2 GIS, yarma, mapia …). Мають сенс тільки безкоштовні реєстрації. На ваші продажі буде впливати не якість і крутість сайту а його наявність, щоб покупці, які шукають поруч магазин його знайшли. Чим дизайн простіше – тим краще. Висновок: економимо гроші, ніж дешевше – тим краще. Інтернет магазин не потрібен.
Ви керуєте мережею магазинів
Тут вже є сенс думати про магазин. Закладіть такий же бюджет як на відкриття ще однієї торгової точки. 40% на створення, 60% – на початкове просування. Стартове просування інтернет вітрини вимагає більше грошей, ніж звичайного магазину.
Великою перевагою буде для вас налагоджена логістика і можливість самовивозу покупки з будь офлайн точки. На цьому можна навіть робити акцент в просуванні.
Висновок: інтернет магазин може бути, керувати ним потрібно як окремої точкою торгівлі.
специфічні товари
Прикладом таких товарів можуть бути вироби з бивня мамонта, каталоги для колекціонування листівок. Ризик того, що створений магазин не окупиться дуже великий. Для початку потрібно промацати ринок, знайти точки присутності цільової аудиторії, або створити їх, наприклад групи в соц мережах, спеціалізовані блоги, форуми. Там же можна і продавати. Коли покупки будуть регулярними можна робити дешевий інтернет магазин. І тільки з виходом на солідний оборот, наявністю необхідності в налагодженні бізнес процесів, автоматизації та інтеграції АТС, CRM, ERP, або ж дуже нестандартному дизайні є сенс планувати розробку крутого магазину. Закладайте в плани бюджет від 3 тис у.о., менше – немає сенсу переходити з дешевого інтернет магазину. Висновок: Інтернет магазин доречний тільки якщо ви переконаєтеся потенціал ринку. Почати краще з орендованих майданчиків таких, як prom.ua, lix … При необхідності в крутому дизайні, складних функція і наявності запасу грошей є сенс розробляти магазин під себе.
унікальний товар
Ви знайшли унікальний товар і він є тільки у вас, цей товар потрібен покупцям.
- Перевірте ринок, наскільки він великий (за допомогою орендованих майданчиків).
- Зробіть дешевий магазин і почніть його просувати.
- Попит сам покаже куди рухатися. Якщо ринок досить великий, продажу швидко збільшаться і буде сенс займатися автоматизацією.
Краще залучити інвестора, щоб швидко налагодити бізнес процеси, встигнути зробити це до появи конкурентів.
Висновок: максимально дешево перевірте, чи можливо продати вашого слона. Якщо можливо – здешевлює процес продажу і автоматизує. Ціна від 3 тис у.о.
Пишіть бізнес план, акуратно прораховують ризики.
Продуктовий магазин
Успішні приклади продуктових інтернет магазинів можна на пальцях перерахувати.
Якщо у вас є мережа продуктових магазинів – розглядайте інтернет магазин як окремий бізнес з великими ризиками а не як ще одну точку мережі.
Є варіант інтернет вітрини з доставкою з найближчого магазину, але це скоріше сервіс.
Пишіть бізнес план, акуратно прораховують ризики.
Єдиний інтернет магазин
Багато бізнесменів хочуть відкрити свій інтернет магазин за копійки і заробити на ньому мільйони. Є сотні захоплюючих бізнес планів, суть все така: приходить замовлення (продаємо клієнту за 100), забираємо у постачальника за 80, відвозимо кур’єром клієнту, отримуємо гроші. У роздрібній інтернет торгівлі маржа настільки низька, що заробляти на box moving (переміщенні коробок) на практиці не виходить. Добре, якщо вийде працювати в 0. Серйозні гравці ринку налагоджують власні поставки, отримують додаткові знижки дистриб’юторів, а заробляють все-одно на додаткових продажах і послуги.
Хочу вас якщо не відговорити від відкриття такого магазину, то хоча б двічі подумати.
Ціна від 3 тис у.о.
Переймаючись ціною скільки коштує інтернет магазин в першу чергу потрібно подумати чи потрібен він. Потім оцінити його корисність – що дасть інтернет магазин і наскільки свій магазин краще (дешевше) безкоштовних оголошень. І тільки після цього розраховувати бюджет, термін окупності, ціну володіння.
Хороших вам продажів і високих конверсій!
Автор: Антон Золотарьов